پروژه‌های تیناک
پروژه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی

مشتریان تیناک – شرکت سرمایه گذاری خوارزمی

پروژه سرمایه گذاری شرکت خوارزمی
  • معرفی کارفرما

شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی درسال 1376 با سرمایه ای بالغ بر 100 میلیارد ريال به صورت سهامی خاص به ثبت رسید و در سال 1384 با هدف توسعه فعالیت‌ها، گسترش مشارکت در انواع طرح‌های سرمایه‌گذاری و ورود به عرصه صنعت سرمایه‌گذاری کشور، به سهامی عام تغییر یافت.

خوارزمی طی سال‌های گذشته توانسته سرمایه گذاری های خود را در صنایع پربازده متنوع سازد. این شرکت همچنین با توجه ویژه به مزیت‌های نسبی کشور و منطقه، ماهیت فعالیت‌های ذی‌نفعان استراتژیک و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، محورهای عمده کسب و کار خود را در قالب برنامه راهبردی تعریف کرده است.

افزایش ثروت سهامداران از طریق خلق سود پایدار و با کیفیت، به عنوان مهم‌ترین مأموریت شرکت، کمک به توسعه اقتصادی کشور و افزایش کارایی بازار سرمایه به عنوان مهمترین اهداف شرکت و «ثروت‌آفرینی پایدار برای نسل‌ها» به عنوان شعار اصلی شرکت تعیین شده است.

در این راستا هدف­ گذاری مناسبی برای دستیابی به پرتفوی هدف شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در هفت حوزه راهبردی برخوردار از چشم‌انداز مطلوب سرمایه‌گذاری صورت گرفته که صنعت بانکداری، صنعت ساختمان و مسکن، معادن و صنایع معدنی، انرژی(صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنعت برق)، فناوری اطلاعات (با تأکید بر فناوری اطلاعات بخش بانکی کشور)، بازرگانی، و بازار سرمایه و سایر فرصت‌های پربازده سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود.

شایان ذکر است این شرکت در سال 1394 از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران به عنوان یکی از 10 شرکت «پیشرو» در کشور معرفی شد.

  • نام پروژه و مشخصات کلی

فاز نخست پروژه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، علاوه بر استقرار زیر ساخت سیستم­ساز تیناک (BPMS)، شامل دو نرم­افزار دیگر از جمله نرم­افزار جامع و یکپارچه مدیریت استراتژیک و نیز نرم­افزار مدیریت وظایف می‌­باشد.

شایان ذکر است از آنجا که کلیه سیستم­‌های نرم­ افزاری تیناک در یک ساختار یکپارچه ارائه می­­‌شوند، نصب و استقرار سیستم پرسنلی و ساختار سازمانی جهت تعریف دقیق فرآیندها و ارجاعات کاری از ضروریات و الزامات اولیه در همه پروژه­ها می­باشد. لذا علاوه بر نرم­افزارهای مذکور، سیستم پرسنلی نیز در فاز اول این قرارداد راه­اندازی گردید.

زمان انعقاد قرارداد، خرداد ماه 1400 بوده و بازه اجرایی آن به مدت دو ماه تعریف شده است. در این مدت علاوه بر راه­اندازی نرم­ افزارهای فوق، آموزش‌­های لازم جهت بهره­برداری بهینه از سیستم­‌ها به کاربران و نیز کارشناسان واحد فناوری اطلاعات داده خواهد شد.

  • اهداف پروژه و نیازمندی ها

هدف اصلی در این پروژه مکانیزاسیون و مدیریت یکپارچه استراتژیک در کنار داشتن تحلیل­ها و گزارشات مدیرتیِ قابل استناد جهت بهبود عملکرد و نیز رسیدن به اهداف تعیین شده و شاخص­های استراتژیک شرکت سرمایه­ گذاری خوارزمی در حوزه مدیریت کلان می‌­باشد.

در حقیقت این نرم ­افزار در حوزه تصمیم­ سازی صحیح و نیز اجرای به موقع تصمیمات منطبق با اهداف کلان و استرتژیک مجموعه خوارزمی، به کمک مدیران و کارشناسان حوزه استراتژیک آمده و در یک ساختار یکپارچه و مبتنی بر فرآیندهای از پیش تعریف شده، انحرافات از برنامه­‌های کلان شرکت را تشخیص داده و میزان آنرا مشخص می­‌نماید.

 اما صرفا آگاهی از میزان انحرافات برنامه­ای کافی نبوده و اینکه دقیقا برنامه­ها در کدام بخش­های سازمانی، به چه دلایلی و با چه میزان تاخیری در حال اجرا هستند نیز بسیار حیاتی و حائز اهمیت می­باشد، لذا یکپارچه بودن سیستم استراتژیک با سیستم کنترل پروژه (یا مدیریت وظایف) که امکان شناسایی تاخیرات و اقدامات انحرافی در آن قابل رصد و پیگیری ­باشد نیز ضروری به نظر رسیده و این ساختار را جهت مدیریت هرچه دقیق­تر برنامه‌­های استراتژیک و اتخاذ اقدامات اصلاحی، به درستی و به موقع هدایت می­‌نماید.

بنابر این دو نرم ­افزار جامع مدیریت استراتژیک و نیز نرم­افزار مدیریت وظایف در کنار یکدیگر و به صورت یکپارچه، ابزار لازم را را در راستای مکانیزه نمودن و مدیریت فرآیندهای حوزه استراتژیک شرکت سرمایه گذاری خوارزمی فراهم خواهند آورد.

  • دامنه کاربرد

با توجه به اینکه موضوع مدیریت استراتژیک از سرفصل­‌های مورد توجه و جدی در بسیاری ساختارهای اجرایی می‌­باشد و به نوعی مستقیما با میزان تحقق اهداف کلان سازمان­‌ها و موفقیت یا شکست آن­ها در ارتباط است، لذا این سیستم در کلیه سازمان­های و نهادهای دولتی و غیردولتی که تحقق اهداف استراتژیک سازمانی برایشان در اولویت اجرا قرار، قابلیت بهره­برداری و پیاده­سازی خواهد داشت.

به ویژه با توجه به ماهیت شرکت سرمایه­ گذاری خوارزمی، شرکت­های فعال در حوزه سرمایه گذاری و نیز هلدینگ­‌های اقتصادی، به شکل ویژه­تر امکان بهره ­برداری از این سیستم نرم ­افزاری را خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *