پروژه‌های تیناک

برخی پروژه های انجام شده

شرکت سامانه‌­های هوشمند تیناک، به پشتوانه قریب به دو دهه فعالیت مستمر و موفق در صنایع مختلف کشور به ­ویژه نفت و گاز، به عنوان یکی از اولین پیشگامان ارایه دهنده خدمات نرم­ افزاری از طریق ابزار BPMS، آن هم از نوع تولید شده توسط متخصصین داخلی و کارشناسان فنی بومی مطرح می­‌باشد. در حقیقت زمانی ما به این عرصه وارد شده‌ایم که کمتر کسی با مفهوم BPMS و بکارگیری این ابزار قدرتمند و منعطف در تولید نرم ­افزارهای سازمانی آشنایی داشت و یا آن­ را به کار می­‌گرفت.

ویژگی­‌های فوق‌­العاده در ساختار و ماهیت BPMS به ویژه حذف کدنویسی، سادگی ابزار، انعطاف بالا در تغییرات و سرعت اعمال تغییرات، تازگی، بدیع بودن و نهایتا حرکت در مرز دانش، از عوامل اصلی جذابیت و عامل ورود ما به این عرصه در آن سالیان به شمار می­‌آید. در واقع تولید نرم ­افزار دلخواه در هر سازمان و مطابق نیازهای گوناگون سایر بخش­ها مثل واحد مالی، منابع انسانی، HSE و…. که توسط تیم خود آن مجموعه و بدون نیاز به کد نویسی، با امکانات ویژه فرم سازی، گزارش سازی و با محوریت تمرکز بر فرآیندهای سازمانی صورت می­‌گیرد، از جمله انگیزه­‌های ما در تیناک جهت ورود به حوزه‌­های مختلفی چون نفت، گاز، پتروشمی، بانک، بیمه و … بوده است.

به این واسطه امروز ما توانسته­‌ایم پروژه‌­های موفق متعدد در این ساختارها به انجام رسانده و نام تیناک را به عنوان یکی اولین تولید کنندگان نرم افزار BPMS ایرانی مطرح نماییم.

ما همچنین در تیناک مفتخریم که آنچه طی سالیان بدان دست یافته­‌ایم برگرفته از تجارب عملیلاتی و اجرایی (و نه صرفا تؤریک یا ترجمه شده) در فضای پیچیده و پرچالش نفت، گاز و پتروشیمی و سایر ساختارهای بزرگ دیگر بوده است و به این واسطه در برخی پروژه‌­های به­نامِ عرصه فناوری اطلاعات، هم­پای ابزارهای ERP خارجی توانسته‌­ایم پاسخگوی نیازهای جدی و بعضا مغفول مانده در این صنایع باشیم.

کارفرمایان ما در هیچ برهه­‌ای از همکاری­‌های فی مابین در طول پروژه و پس از آن، دغدغه­‌ای نسبت به توسعه نرم­ افزارها و یا پشتیبانی در حوزه خدمات نداشته و در مسیر توسعه سازمان و یا محصولات نرم­افزاریشان، بنا به اقتضای زمان، تغییرات درون سازمانی و یا تغییرات تکنولوژی، هرگونه خدمات مورد نیاز را در کوتاه­ترین زمان ممکن و منطبق با دانش روز دریافت خواهند نمود.

ما در بسیاری پروژه‌­ها برای اولین بار چالش­های جدی و بعضا بدون پاسخ در سازمان­ها را حل کرده و راه­ حل­‌هایی بدیع و بعضا انحصاری برای آنان ارایه نموده ایم. از همین رهیافت توانسته­ایم اعتماد کارفرمایان خود را جلب نموده و به عنوان یک تولید کننده موفق ایرانی در حوزه نرم­افزار BPMS، انواع تاییدات و آزمون­های فنی آزمایشگاهی و غیرآزمایشگاهی (مانند تاییدات کارفرمایی) را دریافت نماییم. 

ویژگی پروژه‌­های نرم افزارهای BPMS تیناک:

از آنجا که نرم­افزار BPMS ابزار ساخت انواع سیستم­‌ها و نرم ­افزارهای کاربردی توسط خود سازمان و از طریق پرسنل آن­ها می­باشد، یکی از مزیت­های تیناک در پروژه­های BPMS این است که علاوه بر ارایه لایسنس نرم­افزار و عملیات نصب و راه­اندازی، آموزش­های رایگان نیز جهت بهره­گیری هرچه بیشتر ابزار توسط تیم نرم­افزاری کارفرما ارایه نموده و از این طریق در مسیر رشد و ارتقا دانش کارکنان نقش موثری ایفا می‌­نماید.

در واقع می­توان گفت یکی از کمترین تاثیرات اجرای پروژه­های مختلف ما، تیم سازی و بعضا یکپارچه نمودن سطوح مختلف دانش در مراکز مختلف عملیاتی می­‌باشد. شرکت انتقال گاز ایران یکی از این نمونه های موفق است که در مسیر اجرای پروژه، مبانی مدیریت دانش و به طور ویژه به اشتراک گذاری دانش در واحد­های مختلف آن اجرایی شده است.

از طرف دیگر امکان ساخت نرم ­افزار توسط خود سازمان، بدون پیچیدگی­های دست و پا گیر و نیز بدون محدودیت در اجرای کدنویسی، با سرعت و انعطاف بسیار بالا، سازمان­ها و ساختار­های بزرگ را تا حد زیادی مستقل نموده و برای اعمال هرگونه تغییری ناشی از تغییر رویه­های قانونی یا بعضا جا به جایی ساختارهای مدیریتی، دیگر این تغییرات در پروسه­های پر هزینه و زمان­بر شرکت­های ارائه دهنده خدمات معطل نمی­مانند و سازمان­ها خود نسبت به تولید ابزار دلخواهشان یا اعمال تغییرات برآن­ها مبادرت می­‌ورزند (مثل تغییر در رویه تدارکات و خرید یا سیستم حقوق و دستمزد و …).

علاوه بر این، در مسیر دست­یابی به این هدف نیز لازم است سطح دانش فنی و تسلط بر تولید انواع نرم­افزارهای سازمانی در حوز­های مختلف، ارتقا یافته و لذا کارکنان خود به خود در مسیر توانمندسازی و تعالی قرار خواهند گرفت؛ هرچند که تنوع و توسعه محصولات نرم­افزاری تیناک (برسا نوین­ رای)، فارغ از موضوع راه­اندازی و استقرار BPMS (سیستم­ساز)، امکان ارایه محصولات تکمیلی در حوزه­های مختلف از جمله سیستم مالی، سیستم HSE، سیستم تدارکات و خرید، سیستم منابع انسانی، سیستم اداری، حراست و …. را برای سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک فراهم نموده است و از این طریق نیز حرکت سازمان در مسیر توسعه زیرساخت­های فناوری اطلاعات و یکپارچه سازی به شکل قابل ملاحظه­ای افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *