نرم افزار BPMS
نرم افزارهای جامع تیناک مبتنی بر bpms

تیناک، پیشگام در توسعه زیرساخت تولید نرم افزار در کشور

شرکت تیناک (عضو گروه برسا) از سال 1385 به عنوان یکی از پیشگامان و اولین شرکت­هایی است که اقدام به طراحی و ساخت ابزارها و زیرساخت­های تولید سامانه­‌های اطلاعاتی و پیاده­سازی فرآیندهای سازمانی نموده اند.

این در حالیست که در سطح جهانی نیز در آن زمان شرکت‌­های بسیار معدودی با نگاه جدید پیاده سازی سامانه ها مبتنی بر موتورهای تولید نرم افزار و یا پیاده سازی فرآیندها و BPMS در این زمینه اقدام به کار مینمودند.

نگاه اصلی موسسین شرکت مبتنی بر این مفهوم شکل گرفته است که باید به دنبال روش‌ها و ابزارهایی بود که بتواند تحول بزرگی در فرآیند تولید سامانه های اطلاعاتی ایجاد نماید.

تحلیل تیم مهندسی تیناک مبتنی بر این مفهوم شکل گرفته است که فرآیند برنامه نویسی که بطور معمول در تیم های تولید مورد استفاده قرار میگیرد سرعت و چابکی لازم برای توسعه سامانه های اطلاعاتی را دارا نبوده و دارای نواقص بسیاری برای انجام پروژه های نرم افزاری با هزینه پائین و سرعت و کیفیت بالا می‌باشد.

نرم افزار BPMS تیناک

سرعت و سهولت در توسعه سیستم های اطلاعاتی سازمانی

همانطور که بیان شد زیرساخت سیستم ساز با نیل به 2 هدف اصلی زیر توسعه یافته است:

سرعت و سهولت در اجرای پروژه های نرم افزاری بزرگ

قطعا این 2 هدف همواره در طول 15 سال گذشته محور تمامی فعالیت­های شرکت در توسعه محصول سیستم ساز بوده است. قطعا تاثیر تمامی امکاناتی که در یک ابزار در اختیار توسعه دهندگان قرار میگیرد باید منجر به سرعت و سهولت در انجام کار بشود در غیر اینصورت ممکن است امکانات منجر به پیچیدگی بدون ارزش افزوده شود.

بنابراین حفظ این 2 ویژگی مهم همواره جزء دغدغه های اصلی تیم مهندسی تیناک بوده است.

تیناک، مبدع مفهوم سیستم ساز در صنعت نرم افزار

یکی از نکات مهم در مسیر رشد شرکت تیناک ابداع و ایجاد مفهوم سیستم ساز در صنعت نرم افزاری کشور میباشد. کلمه و مفهوم سیستم ساز به عنوان اولین بار توسط شرکت تیناک در سال 1388 ثبت گردید و هدف آن تمرکز بر پیاده سازی سامانه های اطلاعاتی بدون نیاز به کدنویسی و یا با حداقل کدنویسی میباشد.

این ایده از آن جهت حائز اهمیت میباشد که در سالیان بعد سیستم هایی با هدف پیاده سازی فرآیندهای سازمانی با عنوان کلی BPMS وارد دنیای نرم افزار گردید. نرم افزارهای BPMS بطور ویژه بر موضوع فرآیندهای سازمانی تاکید کرده و به نوعی از سایر ابعاد حوزه سیستم های اطلاعاتی مانند مدلسازی اطلاعات و طراحی گزارشات خروجی غافل شده اند.

در حالیکه در مفهوم سیستم ساز توجه همه جانبه ای به تمامی ابعاد توسعه سیستم های اطلاعاتی و پیاده سازی فرآیندهای سازمانی شده است و همین امر منجر به انجام پروژه هایی بزرگ در سطح ملی با موفقیت شده است.

نرم افزار bpms جامع تیناک

سامانه‌های اطلاعاتی تغییرپذیر و فرآیندگرا ، نسل جدید نرم افزارهای سازمانی

در کنار عنوان سیستم ساز که برای اولین توسط شرکت تیناک در بازار نرم افزاری کشور ارائه گردید، مفهوم سامانه‌های اطلاعاتی تغییرپذیر و فرآیندگرا نیز به عنوان یک راه حل مهم و جدی توسط این شرکت مطرح گردیده است.

یکی از عارضه های شناسایی شده توسط شرکت تیناک در حوزه تولید بسته های نرم افزاری، مشکل اساسی در پاسخ به نیاز تغییرپذیری و توسعه پذیری مشتریان میباشد. بسته های نرم افزاری به دلیل ماهیت کدنویسی شده و پیچیدگی در حفظ همزمان نیازهای خاص مشتریان، عملا از سوی تولید کنندگان امکان پاسخ به توسعه مورد نظر مشتریان را نخواهد داشت.

این مشکل خصوصا زمانی که تعداد مشتریان افزایش می یابد بیشتر خود را نمایان می‌سازد. از سوی دیگر مفهوم فرآیندگرایی نیز عمدتا در بسته های نرم افزاری حال حاضر بازار نرم افزار کشور به چشم نمی‌خورد که عمدتا به دلیل نبود زیرساخت مناسب برای پیاده سازی فرآیند می‌باشد.

شرکت تیناک در توسعه مبتنی بر سیستم ساز، علاوه بر پیاده سازی نیازهای خاص شرکتها و سازمانها، به نیاز توسعه سیستم های اطلاعاتی تغییرپذیر و فرآیندگرا نیز پاسخ داده است که در این راستا توانسته سامانه های متعددی را در حوزه های مورد نیاز طراحی و به بازار ارائه نماید.

سیستم های توسعه یافته مبتنی بر سیستم ساز که عملا تغییرپذیری را در سایت مشتری و به صورت کاملا اختصاصی ممکن می‌سازد طیف وسیعی از محصولات شرکت تیناک را شامل میشوند که برخی از آن‌ها در بخشهای بعدی معرفی شده است.

زیرساختی امن و قابل اطمینان

تاییدات امنیتی

یکی از مهمترین طیف مشتریان سیستم ساز تیناک، سازمان‌ها و نهادهای امنیتی و نظامی می‌باشند که به این زیرساخت اعتماد کرده و از آن به صورت وسیع در توسعه سامانه‌های اطلاعاتی استفاده نموده اند. انتخاب وسیع سیستم ساز توسط این نهادها عمدتا به دلایل ذیل اتفاق افتاده است.

استقلال سازمان در توسعه فرآیندها و سامانه‌ها

یکی از اهداف اصلی در استفاده از زیرساخت سیستم ساز، توسعه کاملا مستقل و بدون وابستگی به کارشناسان تیناک می‌باشد که به این نهادها اجازه میدهد بتوانند سامانه های اطلاعاتی را بصورت کاملا درونی و در امنیت کامل اطلاعاتی طراحی نمایند و از دسترسی کارشناسان بیرونی به این سیستم ها کاملا جلوگیری به عمل می آید.

سیستم ساز، محصول کاملا بومی

سیستم ساز تیناک یک محصول کاملا بومی بوده و قابلیت اطمینان بالایی از لحاظ نوع طراحی آن و قابلیت پشتیبانی شرکت تیناک از نیازمندی مشتریان در آن وجود دارد. از سوی دیگر این محصول هیچ وابستگی مستقیمی در مجوزها و لایسنس ها به فضای بیرونی نداشته و کنترل تمامی بخشهای نرم افزار در خود شرکت تیناک صورت گرفته است.

پیاده سازی ملاحظات امنیتی مورد نظر

قطعا یکی از نکات حائز اهمیت در استفاده از این محصول، تاییدات امنیتی متعددی است که این سامانه ها از نهادهای مختلف امنیتی به دست آورده است و امکانات متعددی برای حفاظت از اطلاعات و عملکرد سیستم ها در آن لحاظ شده است.

ثبت شرکت تیناک در لیست تامین کنندگان حوزه نظامی

شرکت تیناک دارای تاییدات لازم برای کار با حوزه نظامی کشور را دارا می‌باشد.

سیستم ساز تیناک، انتخاب بزرگان فناوری اطلاعات کشور

خوشبختانه سیستم ساز تیناک، به عنوان یکی از معدودترین زیرساخت­‌های توسعه سامانه های اطلاعاتی که به طور کامل توسط شرکت توسعه یافته و از هیچ محصول متن باز و یا کرک شده ای استفاده نگردیده است، توانسته است در طیف وسیعی از شرکتها و سازمان‌های ایرانی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین همراهی تیم فنی شرکت تیناک با مشتریان در پاسخگویی به نیاز آنان، هم از یک سو منجر به ایجاد رضایتمندی در مشتریان و هم از سوی دیگر منجر به تکامل هر چه بیشتر این زیرساخت گردیده است.

در حال حاضر سیستم ساز تیناک یکی از شناخته­ شده­ ترین ابزارهای و زیرساخت‌های توسعه نرم افزار (BPMS) در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، بانک، وزارتخانه ها، هلدینگ­‌ها، صنایع تولیدی، نظامی و امنیتی محسوب می‌گردد.

لیست کامل مشتریان شرکت در بخش رزومه کاری ذکر شده که شامل بزرگترین سازمان­‌ها و شرکت­‌های ایرانی می­‌باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *