اخبار تیناک
آریا ساسول

موفقیت آریاساسول با بکارگیری BPMS تیناک در چهارمین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی

پتروشیمی آریا ساسول

شرکت پلیمر آریاساسول با بکارگیری BPMS تیناک (برسا)، برنده لوح تقدیر و جایزه بخش مسابقه چهارمین همایش ملی معماری سازمانی کشور گردید.

در روز سه شنبه 26 اسفند 1399 خبری در خبرگزاری‌­های کشور منتشر گردید که مهر تاییدی بر پیشگامی و پیشرو بودن شرکت پلیمر آریاساسول در بخش مدیریت و فناوری اطلاعات صنعت پتروشیمی کشور بود.

شرکت پلیمر آریاساسول که از سال 1386 با راه اندازی موفق  IFS ERP همواره به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه فناوری اطلاعات صنعت پتروشیمی کشور مطرح گردیده بود، توانست با توسعه قدرتمند فرآیندهای سازمانی در 10 سال گذشته مبتنی بر BPMS شرکت تیناک، قدم بلند دیگری در این راستا بردارد و به عنوان شرکت برتر در پیاده سازی فرآیندهای سازمانی مبتنی بر مدل مدون معماری سازمانی مطرح گردد.

آریاساسول که از پیش 8 ماژول ERP را با موفقیت پیاده سازی نموده بود توانست با استفاده از امکانات متعدد BPMS تیناک، بیش از 40 سامانه و 200 فرآیند عملیاتی را بصورت کاملا یکپارچه با IFS پیاده سازی نموده و با استفاده از روش‌های متعدد ارتباط دیتابیسی و همچنین تعریف وب سرویس‌های عملیاتی، ارتباط سامانه BPMS تیناک و ERP را به خوبی برقرار نماید.

هدف اصلی از تعریف این فرآیندها و یکپارچه سازی اطلاعات تلاش در جهت حذف دوباره کاری­ها، ایجاد یکپارچگی اطلاعات و فرآیند، افزایش اثربخشی و سرعت اجرای کارها و بالابردن سطح دقت اطلاعات و عملیات میباشد.

لازم به ذکر است صرفا طرح‌هایی شرایط لازم برای امکان حضور در مسابقه معماری سازمانی را دارا بودند که شامل حداقل موارد ذیل بوده باشند:

  • منجر به آثار ملموس برای سازمان شده باشند.
  • به لحاظ پیچیدگی و گستردگی شاخص باشند.
  • از لحاظ نوآوری و بکارگیری مدل‌های معماری سازمانی نوآورانه محسوب گردند.
  • در معماری سازمانی تداوم داشته و طی سالهای متمادی متعهد به رعایت معماری سازمانی بوده باشند.

بنابراین شرایط بالا کاملا بلوغ، گستردگی، پیچیدگی و عملیاتی بودن فرآیندهای پیاده سازی شده و سامانه های اجرا شده را نشان می‌دهد و موید این مطلب می‌باشد که زیرساخت BPMS تیناک بطور کامل توانسته است نیازهای مد نظر سازمان در اجرای سطح بسیار بالای یکپارچگی و ارتباط پذیری را مدیریت و مرتفع نماید.

پتروشیمی آریا ساسول علاوه بر آنکه در حوزه صنایع پتروشیمی جزء شرکت های بزرگ و به عنوان یک برند جدی مطرح است،‌ در بخش زیر ساخت های مدیریتی و اجرایی در حوزه فناوری اطلاعات هم یک مجموعه معتبر و صاحب سبک به شمار می آید. در حقیقت وجود سرمایه گذار خارجی در ساختار حقوقی شرکت و مطابقت کلیه رویه ها و ساختار های این شرکت با استانداردهای بین المللی سبب گردیده تا در تمامی حوزه ها به نوعی تبعیت از استاندرهای جهانی مد نظر و استانداردها رعایت گردد.

بر این اساس سیستم جامع ERP در روند هوشمند سازی شرکت استقرار یافته و IFS به عنوان انتخاب نهایی در بخش IT مورد استفاده قرار گرفت.

اما از آنجاکه تجربه استفاده از ابزار های غیر بومی ERP معمولا نتایج خوبی نداشته و اغلب پروژه ها را با شکست‌های جدی مواجه نموده است،‌ لذا هدف اصلی در این پروژه پر کردن خلاء‌های ناشی از IFS و تولید ابزار مکمل جهت بهره برداری هر چه بیشتر بوده است.

در واقع دلیل وجود چنین خلاءهایی به ویژه در حوزه های مرتبط به منابع انسانی ناشی از پیچیدگی در رویه‌ها و ساختارهای اجرایی و نیز تفاوت های فرهنگی می‌باشد. در نتیجه برخی ماژول های اصلی حتی در نرم افزار های برند جهانی نیز امکان بهره برداری در شرکت‌های داخلی را نخواهند داشت به خصوص در موضوعاتی مثل تردد، حراست،‌ منابع انسانی و برخی حوزه های دیگر. لذا تیناک ماژول های جدیدی طراحی و ارائه نمود به نحوی که در بسیاری واحد‌ها صرفا از نرم افزارهای تیناک استفاده می گردد و عملا IFS در آن بخش ها کارایی لازم و مورد نیاز سازمان را نخواهد داشت.

همچنین قرارگیری نرم افزار تیناک درکنار یک ERP جهانی با استانداردهای بین المللی مانند IFS و توانایی یکپارچه سازی بسیاری از زیر سیستم های مورد استفاده در هر دو قالب به طور همزمان، یکی دیگر از نمود های منحصر به فرد در ابزار ارائه شده تیناک در شرکت آریا ساسول می‌باشد.

دلیل دیگری که ضرورت بکارگیری و انتخاب ابزار تیناک را روشن می‌نماید انعطاف بسیار بالای ابزار ما در مقایسه با IFS و نیز قیمت کاملا رقابتی آن می‌باشد. در حقیقت ابزارهای جهانی متاثر از شرایط تحریم و نیز ساختار های ارزش گذاری متفاوتی که با ما دارند، با اختلاف زیاد؛‌ بسیار گران قیمت تر از نرم افزارهای توسعه یافته توسط متخصصین ما در تیناک می‌باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *